donderdag 8 augustus 2019

Relaxen all te way


Het weer en temperatuur: voornamelijk airco

Aantal kilometers: 46 miles (= 74 km)

Totaal aantal kilometers: 2333 miles (3754 km)

Aantal stappen: zo min mogelijk

Aantal foto’s: 58

Totaal aantal foto’s: 2354



Als allereerste wil ik iedereen bedanken voor het meeleven met mijn muskito-probleem. Alle tips en tricks waardeer ik zeer en probeer indien mogelijk toe te passen. Het gaat al iets beter wat betreft de jeuk. Nu alleen nog de pijn. Maar daar heb je natuurlijk allerlei leuke witte vriendjes voor die je de dag door kunnen helpen.



@Gwen: je kan Yentle moeilijk missen. De scooter is wit
@Hans en @Meta: Wat een goeie tip wat betreft die föhn. Ik wist dat het hielp bij jeuk van de processierups maar heb nooit geweten dat dit ook zo kan schelen met muggenbeten. Heb hem nu al een paar keer gebruikt. Dank jullie wel. Het is alleen lastig meenemen een pretpark in
😉 😉😊

@Antoinette: inderdaad veel voor de kids maar deze wilde ik zelf ook wel heel graag gedaan hebben hoor.

@Hannie: antihistamine tabletjes in 3 verschillende vormen bij me maar geen van 3-en wilt echt aanslaan. Ik word er alleen maar een beetje suf van. Een klein stuk autorijden is genoeg om me naar dromenland te helpen hahahah
@Ming Yin: bij deze single rij kon je echt gewoon blijven wachten tot er een oneven aantal was hoor, ze lieten je echt niet eerder door. En singles rijen zijn leuk maar je mist wel een hoop van de aankleding en die zijn bij HP Universal echt wel heel erg leuk.

@Caroline: graag gedaan voor de foto’s wijffie 😉😉 en die föhn is echt een prima tip. Alleen lastig in je handtas mee te slepen. Misschien ook even kijken voor een Kate Spade ruim model hahahaha
@Nicole: Wij zijn verzot op pretparken en al vinden we die wachtrijen ook echt vreselijk, voor sommige attracties hebben we het er wel voor over. En helaas moeten we nu eenmaal in het hoogseizoen. Die scholen van de meiden werken jammer genoeg niet mee.
😉
@Marga: oud verhaal he?!
@Natalie: het is een vreselijk lange tijd om te staan maar die attractie is het het echt waard. Wat is die goed! Als je van achtbanen houdt mag je deze echt niet missen.
@Marie-Louis: bedankt voor de baking soda tip. Die ga ik onthouden. After bite zit in mijn tas maar die doet echt werkelijk helemaal niets voor me. Ik ben al overgestapt naar sterker spul met Lidocaine.
@Claudia: helaas zijn de steken nog niet echt minder maar zal vast gauw gaan komen en wat betreft HP…….De meiden willen een marathon organiseren. Doe je weer mee????
@Marleen: Toen deze attractie net openging was de wachtrij 8 uur dus we hebben nog geboft
😊
@Arianne: vandaag maar een rust/relax dag ervan gemaakt. Er vol tegenaan ging helaas niet.
@Mam: die rolstoel staat hoogst waarschijnlijk morgen op de planning want als ze zo blijven zie ik het niet zitten. De attractie zou niets voor jou zijn geweest man, dit was echt een super snelle achtbaan. Hij was geweldig maar jij zou hem vreselijk vinden.



Na genoeg in te hebben genomen om een olifant omver te krijgen (ik had ook het nodige meegenomen uit Nederland) heb ik redelijk geslapen. Werd wel elke keer wakker als ik me draaide maar was suf genoeg om daarna wel weer in slaap te vallen. 
Heel lief had ik vanmorgen bij wakker worden wel een berichtje van Hans op me aan het wachten die me als tip gaf om de hete föhn erop te zetten. Hij raadde met dit aan omdat zijn vrouw Meta hier ook last van had. Die tip ging ik dus gelijk omzetten in daden en ik moet zeggen dat de jeuk er inderdaad een heel stuk mee verminderd. Ik heb het nu een aantal keren gedaan. Helaas zal het morgen niet echt lukken in Animal Kingdom. Kenneth wist niet was hij zag en kon het niet laten om er een foto van te maken. Ik wist wel dat het een succes verhaal was bij de jeuk van de processierups maar dat dit ook hielp bij muggenbeten wist ik niet. Dit is een tip die goud waard is en die ik niet meer ga vergeten.

We hadden voor vandaag geen grote plannen en die we hadden gingen helaas niet door. Het plan voor vandaag was dat 3 vrouwen zouden gaan shoppen bij Lake Buena Vista en 1 vrouw en man naar een basketbal NBA jr World Championship zouden gaan. Het eerste ging niet door omdat de bodem van de portemonnees zijn bereikt bij de meiden en shoppen nou eenmaal een stuk leuker is als je het ook daadwerkelijk kan kopen wat je wilt hebben. Maar helaas ging dat laatste ook niet door. De NBA jr World Championships zijn deze week bij ESPN en het zou natuurlijk super leuk zijn voor Mea om daar een kijkje te gaan nemen. Helaas stonden er vandaag alleen geen wedstrijden gepland. Alleen skills trainingen en daar hadden ze geen zin in om naar te gaan kijken. Een hoop wedstrijden stonden gisteren gepland maar dat kon ik in Nederland nog niet zien anders had ik onze planning zeker anders gepland. Het zou natuurlijk geweldig zijn geweest als ze het had kunnen zien. Kinderen onder 14 jaar vanuit de hele wereld komen nu hier basketballen. Daar wil je wel bij zijn. Misschien dat ze een zaterdag nog een kijkje gaan nemen. Ook dan staat er niet heel veel op de planning.



Vandaag ben ik niet veel in beweging geweest en heb grotendeel mijn been omhoog gehad. Mijn linkerbeen heeft het meeste last en het is echt even op je kiezen bijten bij het begin van lopen. Wanneer je een aantal stappen hebt gezet gaat het daarna meestal wel een stuk beter.


Heel even zijn Kenneth en ik op pad geweest om naar de Dollar Tree te rijden en naar de Publix. De Dollar Tree voor wasmiddel en ook voor verband. Dat was toch wel pittig aan de prijs bij de Walgreens.  Ondertussen heb ik een aardige stapel verzameld om me de dagen door te helpen en ik moet zeggen dat er echt fijn spul bij zit. Dit gaat helemaal goed komen. 

Je ziet alweer aardig wat spullen voor Halloween. Het is raar om daar nu al bij stil te staan maar heb het al bij verschillende supermarkten gezien en ook dat de mensen het kopen. 


Bij de Publix gingen we voor brood en jus d’orange. Ook heb ik een rode paprika meegenomen. Wanneer je daar de prijs van ziet weet je waar het fout gaat in dit land met alle obesitas mensen. Niet normaal wat je voor één simpele paprika betaald. 
ze worden hier bell peppers genoemd

In Nederland koop ik er gemiddeld vijf per week omdat de meiden ze vaak ook nog lekker vinden om mee te nemen naar dansen om te snacken. Voorheen kocht mijn moeder ze vaak tijdens de vakantie om ze bij het ontbijt in reepjes te snijden en dan bij je brood te eten. Dat vinden de meiden ook echt heerlijk en op de een of andere manier bij een Amerika vakantie horen. Thuis willen ze namelijk amper ontbijten laat staan ook nog eens een rode paprika in reepjes te snijden. Maar hier is het toch wel heel erg lekker. Dus vooruit. We nemen één grote en daar doen we dan twee dagen mee hahahahahahahaha


Het was vandaag dus een thuis dagje. Dat voelde toch wel raar want met al die dagen vol gas was dit wel een erg groot verschil. Mea ging haar energie nu maar wegzwemmen waar Yentle en Solange zoals echte pubers niet meer van hun telefoon af te trekken waren en heel de dag zich zo’n beetje opsloten in hun kamers. Die hadden echt genoeg van al dat sociaal zijn. Tenminste, sociaal zijn met eigen gezinsleden. Dat is natuurlijk voor elke puber onmogelijk om te zijn met je eigen familie. Lukt prima op social media met al je vrienden op snap, insta en whatsapp maar wanneer je met je eigen familie moet communiceren wordt het ineens een heel ander verhaal.



Kenneth had een ander plan. Die maakte van deze dag gebruik om alles eens flink aan de binnenkant van zijn ogen te bekijken. Wanneer hij maar even stil zat op de bank waren zijn ogen binnen twee tellen gesloten.


Ondanks dat mijn been me enigszins beperkte had ik vandaag één missie. De was!! Alle was die we hadden is weer weggewassen en alles is ook “hand-gestreken” (lees: strak opvouwen op tafel en er nog een keer met je hand overheen strijkbewegingen maken) Het is prima, ik heb echt geen zin om de hele tijd nog achter een strijkplank te gaan staan. Maar de was is weer weg, ruikt heerlijk en is glad (maar niet gestreken hahahaha)


Om half vijf gingen we weer op pad. Ik had in Nederland al bedacht dat het wel een heel leuke ervaring zou zijn om in Amerika naar de film te gaan, naar the Lion King en dan ook nog in de dining-in-zaal. In Disney Spring staat het AMC en daar kan je tijdens sommige films ook dineren. Van de week waren we al voor de kaartjes gegaan maar dat was niet gelukt. Die gingen niet eerder dan een woensdag in de verkoop dus gisteren heb ik het gelijk op internet geregeld. Dat ging gelukkig vrij vlot en hadden we prima plekken.


Onderweg naar Disney Springs zagen we het nieuwste transportmiddel bij Disney ook in werking. Er zaten nog geen mensen in dus het was nog niet in bedrijf maar bewegen deed het wel. Grappig om te zien hoor, ze verzinnen elke keer weer wat anders.




Bij Orange garage aangekomen konden we prima parkeren. Er was nog genoeg ruimte en vandaar uit was het maar een heel klein stukje lopen naar de bioscoop. 


De kaartjes scannen en door naar zaal 18 waar de deuren al uitnodigend open waren. We zaten helemaal bovenin. Daar aangekomen zakte onze monden echt tot aan de vloer open. Wat was dit nu weer voor iets leuks???????? Allemaal loungestoelen die je in alle standen kon verzetten met daarbij een tafeltje waar je je eten op kon zetten. Dat tafeltje had ik zeker wel verwacht gezien de mogelijkheid tot avondeten maar die stoelen…….totaal niet. Hallo Pathé, let je even op!!!!!! Hier kan je je klanten heel gelukkig mee maken. Je kon je benen omhoog zetten in verschillende standen, je kon de stoel verwarming aanzetten, het kon allemaal niet op. Aan de zijkant bij je hoofdsteun zat een knopje waar je op kon drukken en dan kwamen ze je bestelling opnemen. Kenneth had zijn stoel in zo'n positie gezet dat ik me echt afvroeg of hij überhaupt wel het begin van de film zou gaan zien. Dit was in zijn geval echt vragen om moeilijkheden vandaag. Maar hij zegt dat hij de hele film heeft gezien. Heb maar niet gevraagd of hij dan nu deze film bedoelt of de tekenfilm versie. hahahahaha







Het eten hadden we al voor de film besteld omdat wij totaal de kaart niet kennen en we ook niet in het donker wilden zoeken en ook nog eens een stuk van de film zouden missen. Dus de bestelling zou eraan komen, de popcorn was ook al betaald maar zou later gebracht worden wanneer we dat zouden aangeven. 
Het is wel raar om je avondeten in het donker op te eten want ik had een bowl met rijst, groenten, beef en shrimp maar het was prikken en in je mond stoppen. Dan kwam je er vanzelf achter wat het nu precies was wat je aan je vork had geprikt.


Soda’s (priklimonades) werden onbeperkt aangevuld en ook de popcorn werd onbeperkt aangevuld. Het was een mega grote bucket waar we ook vijf schalen bij kregen zodat we het spul daarin konden verdelen. Deze hebben we nog één keer laten aanvullen en hebben daarvan ¾ mee naar huis genomen. De meiden zijn dol op popcorn en deze was nog warm toen hij naar ons toe kwam. Verser dan dat krijg je het niet.


Na de film gingen we gelijk naar huis. Het was heel gezellig in Disney Spring, tenminste zo zag het er wel naar uit maar ik wil mijn been dit toch echt nog niet aandoen. Morgen weer een zware dag voor de boeg.

Helaas had Solange vandaag een snipperdagje. Ze vond het vandaag te rustig om daar een filmpje van te maken dus slaat ze een dagje over.


Goedemorgen iedereen!

9 opmerkingen:

  1. Goedemorgen!
    Wat een gedoe met dat been maar het is toch wel erg diva achtig om zelfs je beenhaar te stylen voor je de deur uit gaat ;)
    Geweldig he die bioscoop zaal, een hele beleving om te eten, niet te knoeien maar ook vooral niks van de film te missen Hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaaf die bioscoop, dat is nog eens fijn kijken.
    En wow je been, is dat gewoon een blaar die ik zie?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat jammer voor Meta dat er geen wedstrijd was. Ik kan mij voorstellen dat ze er naar uitgekeken heeft.
    Wat een bioscoop zeg. Wij hebben hier een bioscoop gehad waar geen pauze was in de film, je kon dan bellen als je iets wilde bestellen. Er was ook een klein tafeltje bij de stoel maar niet zo’n mooie relaxstoel. Veel plezier in Animal Kingdom

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke ervaring om zo naar de bios te gaan! Sterkte met je been.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat vervelend zeg die muggenbulten, hopelijk trekken ze nu snel weg met alle hulpmiddeltjes.
    Ik ben gisteren ook naar The Lion King geweest, alleen was die bioscoop niet zo luxe als die van jullie 😉, heerlijk zeg die loungestoelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goede morgen lieve schatten ,wat is het fijn dat je die tips heb gekregen ik hoop dat het help,en fijn dat je even een dagje vrij heb even tot rust komen hebben jullie wel verdiend.Wat een gaafffffff iets van die Bioscoop en gelijk eten erbij.En kenneth heb ook even kunnen slapen hahaha.Okè schat ik kijk uit naar morgen weer de blog en lief kijk uit op de weg xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. jammer Mea van de wedstrijd, hoop echt dat je zaterdag meer geluk hebt!
    Als ze zoiets doorvoeren bij Pathé neem ik een abonnement, ziet er nog lekkerder uit dan mijn bank en de bediening is hier thuis ook niet je- van-het dus ik zie alleen maar voordelen!!!!
    Yentle, als je je Vespa hebt gaan we samen een ritje maken, whoepwhoop!!!
    Sol, groot gelijk dat je een dagje niet filmt, jij hebt ook vakantie lieffie.
    Het regent hier vandaag de hele dag, hoop dat het bij jullie wat opgeknapt is.
    Dikke kus voor nu XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat geweldig die bioscoop, en hoe je alles omschrijft, haha ik moest er echt om lachen.
    Zo luxe zouden we het hier moeten hebben, maar ik denk, dat ik dan in slaap zou vallen eigenlijk.
    Die tip van die fohn ga ik ook onthouden, je weet maar nooit.
    ben benieuwd naar morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het was gisteravond reuze gezellig om met jou even bij te praten via de chatfunctie en fijn om te horen dat nu inmiddels de jeuk al (een stuk) minder is. Ik kan me voorstellen dat Kenneth zo af en toe alless aan de binnenkant van zn ogen ging bekijken, dat is bij mij ook altijd een groot probleem als ik op de bank ga zitten. Wat een superbioscoop in Disney Springs , echt op-en-top USA !!!

    BeantwoordenVerwijderen