zondag 11 augustus 2019

Noem mij maar Jantje


Het weer en temperatuur: 34 graden Celsius

Aantal kilometers: 105 (= 169 km)

Totaal aantal kilometers 2574 (= 4142 km)

Aantal stappen: 5016 (maar eigenlijk meer)

Aantal foto’s: 103

Totaal aantal foto’s: 3172



@Hans: Old Town is ook leuk hoor, hangt zeker in het weekend een leuk sfeertje. En de meiden hun geld is op. Daardoor worden ze ook een stuk minder gezellig als we gaan shoppen 😉😉
@Hannie: worden we buren 😊
@Natalie: bedankt voor de tip van Solange haar filmpje. Heb hem gelijk aangepast 😊

@Heleen: het programma was zeker vol. Nu de laatste loodjes
@Marja: die schommelstoelen zijn ook niet echt makkelijk te tillen maar begrijp goed wat je bedoelt. Maar zulk gedrag past natuurlijk niet in zo’n perfect dorpje. Ook ik vroeg me af wat wij niet goed doen.
@Mandy: KOBE deed de groeten aan jullie
😉
@Arianne: de NBA experiance zal waarschijnlijk niet meer gaan. We hopen nog voor die funko pop te kunnen gaan in de winkel.
@Marlies: wel naast elkaar wonen dan toch?

@Renee: we zijn wel langs Woofgang gelopen maar bewust niet naar binnen gelopen. We hebben al drie dingen voor Pip gekocht (omdat we haar missen) en ik wist zeker dat ik weer met iets naar buiten zou komen.



Vanmorgen ging het opstaan heeeeeeel lastig. Met de beste wil van de wereld lukte het me niet om uit bed te komen. Ik hou mijn hart vast voor morgen ochtend want dan moeten we er echt vroeg uit. Je lichaam laat echt weten dat het eind in zich is. Het zijn hier nog 2 ochtenden die we moeten wakker worden. Dan zetten we weer voet aan Nederlandse bodem.





Ik moet dus bekennen dat ik de meest schuldige was die de planning in het honderd liet lopen en ik geloof dat we 20 minuten later dan gepland vertrokken. Nou was dat ook weer niet zo erg want we hadden geen bepaalde tijd wanneer we er moesten zijn. We gingen vandaag naar het waterpark van Universal, Vulcano Bay. Ik had bij Undercover Tourist een hele mooie deal kunnen sluiten voor kaartjes voor Universal. Twee dagen betalen en drie dagen gratis erbij krijgen. In totaal vijf dagen genieten. En alle parken mogen we gaan en ook nog eens hoppen met de trein. Een prachtdeal. Al waren we vanmorgen toch wel even bang dat er iets gigantisch fout was gegaan. We kwamen daar aan en dan moet je ticket worden gescand en de vingerafdruk gecontroleerd. Dat hadden we van de week voor de eerste keer al gedaan toen we naar Island of Adventure gingen. Dus scannen, vinger plaatsen en dooooooor………..euh nee. “Weet u zeker dat u deze vinger had gebruikt? Ja dat weet ik zeker. Misschien wilt u toch nog even uw duim proberen? Ik weet zeker dat ik mijn wijsvinger heb gebruikt maar als jij mijn duim wilt testen dan doe ik die ook. Wilt u uw vinger even goed schoonmaken? Natuurlijk (stevig wrijvend over mijn korte broek). En dit vijf keer want bij niemand van ons werkte de ticket samen met onze vingerafdruk. Hoe kan dit nou????? We konden er van de week gewoon in en we zouden een hele week hebben om die vijf dagen op te maken. Eerst bij een persoon proberen, daarna bij een ander persoon/kastje proberen, toen werd de manager erbij gehaald. En bij ieder moesten we dit hele riedeltje opnieuw doen van vingers wisselen en schoonmaken. En dan ook echt iedereen. Alsof ze die ene niet geloven als zij zegt dat ze het gedaan heeft. Ondertussen vond ik het toch wel spannend worden want we hadden voor een dinsdag ook nog Universal plannen en als er om welke reden dan ook die niet door kon gaan dan hadden we toch een gat tussen ons vertrek uit het huis en het moment van aankomst op het vliegveld.

Die manager ging zelfs de computer controleren of wij een woensdag binnen waren gekomen. Hoe bedoel je “Big brother is watching you”. Kenneth kon aan de hand van een foto op zijn mobiel laten zien dat wij daar rond half 10 stonden en dat ging ze nakijken. Blijkbaar hoeft dit gelukkig niet zo lang te duren want al vrij snel kwam ze terug met de mededeling dat alles in orde was, dat onze vingerafdruk opnieuw aan onze ticket gekoppeld moest worden en dat het hoogst waarschijnlijk aan het systeem lag. Oude systeem van IoA en het nieuwe systeem van VB. Het zou nu geen probleem meer moeten geven. Je snapt dat ik dit een dinsdag weer spannend zal gaan vinden.













Het zag er gisteren trouwens nog naar uit dat de planning voor vandaag echt letterlijk in het water zou gaan vallen want ze voorspelde 80% kans op neerslag vanaf 1200uur tot en met 1700uur. Dat zou dus de hele middag zijn. Kenneth en ik waren van mening dat het dan toch misschien niet zo’n goed idee was om te gaan omdat je sowieso dan toch weer 26 dollar aan parkeerkosten kwijt bent. Maar in een democratisch gezin doe je aan stemmen en dan kan je op je vingers narekenen dat wij met 3 tegen 2 verloren hadden. Ik moet zeggen dat ik daar nu op dit moment wel blij om ben want we hebben het toch heel lang heel goed gehad. Pas om 1600uur begon het te weerlichten en een beetje te regenen. Dat is natuurlijk in Amerika voldoende om dan gelijk alle aktiviteiten stop te gooien en voor ons was het toch wel het moment om er een eind aan te breien.





Ik had namelijk weer een dingetje. Het zal Jantje de Boer niet zijn. Ik ga eigenlijk niet meer zo graag zwemmen. Het is niet meer mijn favoriete bezigheid maar met de temperaturen van vandaag was het toch wel lekker om afkoeling te zoeken en dan vind ik zo’n stroomversnelling altijd wel leuk. De eerste was met plastic banden. De tweede was met lifejackets. De eerste ging nog goed. Toen ik eindelijk dit goddelijke lichaam op die band had gekregen hebben we het wel 4 rondjes achter elkaar volgehouden.









De tweede was minder succesvol. Die ging toch wel een stuk ruiger en op zich was dat geen probleem ware het niet dat de middelste teen van mijn linkervoet heel hard tegen Solange haar hiel op knalde. Zij had nergens last van, ik denk dat ik mijn teen gebroken heb. Echt serieus gebroken want hij doet me daar toch een partij pijn. En het viel nog wel een beetje mee in het waterpark maar vanavond had ik echt flink last met het lopen. Als ik nu hier stil zit met mijn voet valt het allemaal mee maar wanneer ik begin met lopen dan wordt het een ander verhaal. En dat komt de aankomende twee dagen helemaal niet goed uit. Het zal niet makkelijk zijn om met die koffers te lopen zeulen met zo’n raar loopje. Hopelijk valt het morgenochtend mee. Ik heb vanavond mijn teentje maar vastgetaped aan de teen ernaast zodat hij daar nog een beetje steun aan kan hebben. Ik weet dat dit het enige is wat je eraan kan doen, het moet nu op deze manier gaan genezen maar kan je wel vertellen dat ik het echt spuugzat bent. Ik wil Jantje niet meer zijn.

In het waterpark hadden ze wel een heel goed systeem. Je kreeg gelijk bij binnenkomst (wanneer je dan eenmaal door de controle heen bent) een soort van horloge. Daarmee kon je jezelf laten scannen (hij stond niet op naam) bij een glijbaan en dan kreeg je een tijd erop te staan. Zoveel minuten die je dus moest wachten in die fictieve wachtrij. Je kon dus ondertussen je gang gaan en moest dan terugkomen wanneer “het horloge” dit aangaf of het display en begon te trillen. Dit werkte echt heel goed. Er waren niet veel rijen. Wanneer je aankwam keken ze even wat er op je horloge stond en dan kon je doorlopen.




Een aantal glijbanen waren wel heel confronterend hoor. Je moest ervoor op een weegschaal gaan staan. Bij een set glijbanen wilden we met zijn vijven een wedstrijd houden op een matje maar Yentle werd daarvoor al te zwaar gevonden. Het leek mij dus heel duidelijk dat ik geen schijn van kans had en heb me maar gelijk omgedraaid. Kenneth daarentegen gelooft nog in sprookjes en heeft totaal geen schaamtegevoel want die wilde er toch perse op staan om van het meisje te horen dat ook hij niet door mocht lopen. Zucht.
Een andere was zo’n familieband waar je met max vijf personen in mag en dan ga je in zo’n rare constructie naar beneden waar je dan ook als de dood bent dat je eruit swiept. Die half pipes die ook nog eens je naar beneden laten glijden dmv rare bochten. Ook hier wilden we met zijn vijven gaan maar ook daar werd je gewogen. En je raad het natuurlijk al. We werden mooi opgedeeld in ÊÊn band met drie mensen en ÊÊn band met twee mensen. Ik was er daarna wel klaar mee. Wilde niet meer gewogen worden. Al geef ik bij die laatste natuurlijk Kenneth de schuld. Toen hij op die weegschaal erbij kwam staan sloeg hij door hahahahaha.



We hadden eigenlijk een pittiger schema voor vanavond want oorspronkelijk wilden we gelijk uit Vulcano Bay gaan eten bij Bubba Gump en daarna nog gaan minigolfen. Maar dat trokken we niet meer. Na Vulcano Bay zijn we toch eerst nog naar huis gegaan om even te chillen, ons op ons gemak op te frissen en daarna naar Bubba Gump gegaan. Dat minigolfen staat nu voor morgen avond op de planning. Maar gezien het vroege tijdstip dat we uit ons bed moeten stappen moeten we dat maar eerst eens gaan zien.









Solange had wel gefilmd maar heeft het niet meer gered om hem naar mij door te sturen. Ik denk dat het morgen weer 2 filmpjes zullen worden en die van gisteren heb ik aangepast. Nogmaals bedankt voor de tip Nathalie.



Goedemorgen iedereen!!!!

9 opmerkingen:

  1. Iets met een weegschaal is toch geen PRETpatk? Hoe durven ze.... gaat van mijn lijstje af hoor... ik hou het dan wel bij een Disney waterpark 😄 En heerlijk Bubba Gump!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede morgen lieve schatten,jullie hebben het wel weer heel druk gehad,en wat een gedoe met jullie vingers maar het zal wel aan dat ding gelegen hebben hoor kan niet anders toch met 5 mensen en dan van alle 5 niet doen.En dat jullie op de weegschaal moesten gaan staan om in een stroomversnelling te gaan te gek voor worden.En ja het zal jantje de boer niet wezen die weer wat aan haar been heb en dat het zeer doet dat geloof ik gelijk kijk maar goed uit er mee hou het maar bij elkaar geplakt als dat kan vandaag.en fijn dat het pas om 4 uur ging regenen.Zo te zien hebben jullie weer genoeg gedaan ik heb in ieder geval weer genoten van de foto`s en het verslag.Nog 2 dagen dan mag je rusten hoor schat hahaha.Doei lievers een dikke kus voor jullie en een kroel van Pip en kijk uit op de weg xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Water en gewicht, mmmmm….geen goede combi lijkt me, leuk hoor waterparken maar zooooo confronterend!!! Zit er nog een shopmoment in om teleurstelling af te kopen, hahaha!
    Hoop dat het dinsdag vlotter gaat, in alle opzichten, sterkte met je teen!

    Dikke kus xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Altijd leuk zo’n dagje waterpark maar dat wegen is wel een dingentje zeg. Wat vervelend van je teen ik ben ook vaak de sjaak met ongemakjes daar wordt je niet vrolijk van en alhelemaal niet tijdens de vakantie. Wel een heerlijke afsluiter bij bubba Gump.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh oh wat schrijf je toch leuk Jacqueline, ik lach me rot 😂
    Over dat wegen zo grappig hoe je alles verteld, maar wel vervelend, dat je je teen nu weer gestoten hebt, ze moeten jou wel hebben deze vakantie!
    Heerlijke afsluiter bij Bubba Gump, leuke dag morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat een pech met je teen zeg! Het zit je niet mee. HOpelijk niet te lang last van.
    Wel leuke dag zo hoor, en dat wegen haha, dat is me toch ook wat! Bubba Gump is leuk, weleens gegeten in NY. Leuke sfeer hangt er.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Misschien voor de tweede keer mijn reactie, de eerste lijkt hij niet te pakken.
    Nou ja zeg, wegen (op vakantie in de USA), zijn ze gek geworden?
    Het zit ook niet mee he, nu je teen weer. Hopelijk heb je er niet al te veel last van vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Muts met je teen, doe dan ook allemaal niet van die rare dingen. Gewoon easy river, is snel genoeg. Hoef je niet gewogen te worden, kan je alles een beetje bekijken en lachen om anderen.
    Maar altijd heerlijk die waterparken en ik ben ook benieuwd dinsdag, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat met je ten is wel even een dingetje, hopelijk is 'ie niet gebroken.... Bubba Gump is weer een hele goede keuze !!!

    BeantwoordenVerwijderen