maandag 29 juli 2019

Veel te kort (maar heel lang verhaal)




Het weer en temperatuur: 30 graden Celsius

Aantal kilometers: 161 miles (= 259 km)

Totaal aantal kilometers: 645 miles (=1038 km)

Aantal stappen: 5007

Aantal foto’s: 169

Totaal aantal foto’s: 684



@Marie Louise: wij zijn meer van de stad en actie. Ik denk dat wij de verhoudingen precies omdraaien. Veel stad met hier en daar wat natuur. Al kunnen we het wel waarderen hoor 😉
@Claudia: Ik denk dat jij me inderdaad begrijp. Het valt een beetje tegen als het alleen een Arch is waar je je druk over heb lopen maken.
@mam: Het is me vandaag weer gelukt. Je gaat de foto’s zien…… Het vereist wel een hoop geschreeuw en gewijs want niet iedereen van dit team heeft het nog helemaal onder de knie en dropt alles zo gauw ze kan op het bed.
@Marja: ja die durfde zich niet meer te verroeren hahahahaha
@Esther en Marlies: ja ja wrijf het er nog een beetje verder in. De spannendste wedstrijd tot nu toe hoor ik alleen maar. Brother Tucker!!!!! Hahahahahaha
@Marleen: bedankt voor de tip. Die gaan we wel onthouden.
@Hannie: het is echt altijd heel erg. Dat viel altijd zo op als we met mijn ouders op reis gingen. Mijn moeder doet het als eerste, ik als laatste hahahaha
@Dorien en @ Caroline: Ik laat het Solange weten.
@Hans en @Caroline: Vanmorgen het record nog scherper gezet!!!!! 08:04 uur vertrek naar de auto. Ja ja, en daarvoor ook nog ontbeten. Dat was wel denk ik de scherpste tijd allertijden.
@iedereen met de tip van de vestjes: Dat is een hele goede tip ware het niet dat we vaak dan al de hele dag op pad zijn en niet heel de dag met vestjes willen slepen. Zoals vandaag lukte het ook niet. Weer ontzettend lekker gegeten, maar het was weer frisjes.



Deze dag duurde veel te kort en ons verblijf in deze stad duurt ook veel te kort. Jammer genoeg gaan we morgenochtend al weer verder maar wat hadden we graag willen blijven. Wat een ontzettend leuke plek.

Maar laten we bij het begin beginnen. Vanmorgen ging om 06:30uur de wekker. Het was afschuwelijk vroeg maar zo laat gaan we ook weer niet slapen want we zijn continu versleten van de dag die we hebben gehad. Maar dit was de afspraak want we hadden eerst nog een rit van 2 uur te gaan voordat we bij het leuke kwamen. Dus om 06:30uur was het opstaan, ging voor de een toch net iets soepeler dan de ander maar 4 personen lukte het om om 07:30uur aan de ontbijttafel te zitten waar nummer 5 het om 07:50 lukte. Gelukkig kan die heel snel eten en had ze dit ook wel zo ingecalculeerd. 



Dus om 08:04 zaten we in de auto en reden we van het terrein af richting Pigeon Forge waar we kaartjes hadden voor de Alpine Mountain Coaster.



Daar reden we op één gemiste afslag door Kenneth vlot op aan en we waren er even 10:10uur. Wat was dat gaaf. Het duurde veeeeeeeeeels te kort. Er was nauwelijks een rij en ik had in Nederland al de kaartjes gekocht dus we konden heel snel door. Toen was het zitten in zo’n karretje en werden we omhoog getrokken de berg op. Op een bepaald punt wordt er aangegeven dat je dan nu wel de hendels moet beethouden en naar voren duwen. En dan ga je met een enorme vaart de berg weer af. Aan het begin word je verteld dat je niets mag meenemen en op dat plaatje zag je zeker een telefoon en camera. Dus Kenneth had de camera braaf weer weggelegd. Yentle en ik waren minder braaf en hadden onze telefoon in onze zak gestoken. Toen zagen we nog voordat we aan de beurt waren een moeder die uitgebreid selfie’s aan het maken was van haarzelf en haar zoon. Daar werd helemaal niets van gezegd dus dat namen Yentle en ik aan als toestemming voor onze telefoon en hebben we tijdens de rit ook de nodige filmpjes en foto’s gemaakt. Ik deed ze alleen op de weg naar boven want toen hoefde ik toch geen handels beet te houden. Yentle zag zelfs kans om te fillmen tijdens de rit naar beneden. Ze zeggen dat de rit zo’n 7-8 minuten duurt maar daarmee bedoelen ze dat het zeker 6 minuten duurt voordat je de berg op komt en binnen 1-2 minuten weer beneden bent. Maar dit tijd is het zeker dubbel en dwars waard. Wat is dat super gaaf. We hadden alle vijf een adrealinerush van heb ik jou daar. Stuiterend gingen we de auto in naar onze volgende bestemming.








Gaitlinburg! Daar was het plan om met een kabelbaan een berg op te gaan en daar over de langste brug te gaan lopen. De weg naar Gaitlinburg duurde niet lang, een kleine 20 minuten en naast de kabelbaan was de beste parkeerplek van het dorp. Een overdekte die ook nog eens de goedkoopste was. Bij die andere betaalde je zeker meer dan de 10 dollar die wij betaald hadden en je liet je auto achter in de brandende zon. Waar die van ons in de schaduw stond. Gelijk oversteken naar de kabelbaan. Toen liepen er al 2 meisjes niet zo hard want wat gingen we daar dan doen? En hoe lang duurde dat dan? Want ze hadden ook heel leuke dingen in deze winkelstraat gezien en dat konden we ook doen. Maar ik had gelezen dat die brug nieuw was dus nu we toch in de buurt waren was het toch een goed idee om het gelijk mee te pakken????? Nou echt heel enthousiast werden ze er niet van maar toch gingen we in de rij staan. Ondertussen had ik even naar boven staan te kijken en echt heel lang was die brug niet. Daar gingen we vast niet heel lang over doen, mijn meiden kenende. 


Dus toen we bij de kassa aankwamen en ik het luttele bedrag van 134 dollar hoorde werd de keuze snel gemaakt. Sorry maar bedankt, we lopen nog even verder. Spoed family-meeting! Wat gaan we dan nu doen?



Aan de overkant van de straat was een zaak waar allemaal auto’s stonden die voor films waren gebruikt dus binnen 4 seconden waren we Kenneth al kwijt. Blijkbaar was die kabbelbaan ook voor hem niet echt een must-do. De meiden en ik zijn toen maar even de straat op en neer gelopen want zoals al eerder gezegd. Teleurgestelde vrouwen worden weer vrolijk van shoppen.








Nou hebben we niet echt geshopt hoor. Ze wilden wel wat snoep kopen en dat is Solange echt duur komen te staan. Als je voor extra sour kiest dan krijg je ook extra zuur……..tja daar had je om gevraagd.



Zo rond 12:45uur gingen we weer richting Pigeon Forge. Daar stonden er ook nog een paar dingen op de planning voor. Ik wilde graag naar een kerstwinkel en daarna door naar “the Island” om even rond te kijken/shoppen en dan op tijd te eten om op tijd in ons geweldige hotel te zijn.
Maar wat blijkt???!!!!Pigeon Forge is echt zooooooo geweldig! Worden schieten echt te kort. Er zullen echt mensen zijn die alles verschrikkelijk zullen vinden maar wij worden echt hier heel erg vrolijk van. Het is gewoon mini Orlando met zo ontzettend veel leuke dingen. 






Nooit geweten dat dit plekje bestond en dat dit er allemaal was. Je kijkt je ogen uit! Als ik dit eerder had geweten dan was er vast het een en ander veranderd in de planning om hier langer te zijn. Nu kunnen we helaas de planning niet dusdanig op zijn kop zetten dat dit mogelijk is maar het is echt een plek waar we heel blij door zijn verrast. 



Maar toen was het tijd, tijd om mij als een klein meisje met hele grote ogen vol bewondering stilletjes door een winkel te laten lopen en van het puntje van mijn tenen tot aan het uiterste kruintje op mijn hooft te laten genieten. Hoogpolig kippenvel en dan niet van de kou.

Achteraf gezien tegenover ons hotel is er een onwijs grote kerstwinkel “the Incredible Christmas Place” 








Wat een hemel op aarde. Overal om je heen zie je de mooiste dingen en hoor je ook de liedjes. Het was zo ontzettend genieten. Ik heb me heel erg in kunnen houden. Heb alleen een kerstmonopoly gekocht 

en 4 ornamenten waarvan er 2 voor mijn mam zullen zijn. Dus Corrie, er komen er weer 2 bij in je boom. Sommige prijzen van bepaalde ornamenten waren namelijk echt niet voor de poes, je zou ze maar uit je handen laten vallen!!!!!



Na een klein uurtje kwam ik naar buiten en was er weer een family-meeting. Wat gaan we nu doen? Wat een ellende is dat toch bij ons gezin want altijd wijkt er wel 1 of 2 af. Op een lijn zitten is echt een hoop gedoe en kiezen ze elke keer wat anders. Voordat je alle veren glad hebt gestreken en toch tot een gezamenlijk besluit kan komen heb je eerst in jezelf tot 100 geteld, daarna vriendelijk doch dringend verzocht aan dees of geen om open te staan voor andere hun ideeën, chanteren, omkopen, bedreigen……niets is me vreemd. Maar toen werd er een knoop doorgehakt en gingen we karten. 







Natuurlijk hadden we nog vele andere dingen ook gezien die ons heel erg leuk leek maar dat paste dan A. niet in het tijdsschema of B. niet in mijn portemonnee. Het budget van deze vakantie laat nou eenmaal niet alle dagen uitspattingen toe. Sorry dames, het wordt kiezen EN delen.

Dus we gingen karten. 1 rit voor $ 10 dollar per persoon. Kenneth had zich opgesteld als Edwin Smulders en zou de fotografie voor zijn rekening nemen. Heel erg leuk, we waren maar met 5 karts op de baan waarvan dus één een vader was met zijn dochtertje. Voor de rest hadden we alle ruimte en ging het hartstikke goed. Je kan echt merken dat Yentle nu wat meer rij-ervaring heeft want die ging als de bliksem.



Na het karten reden we naar “the Island”. Wat een leuke plek!!! Je hebt een gedeelte wat je als een kermis kan zien maar ook een gedeelte waar je allerlei leuke winkeltjes hebt. 




Er is ook een grote vijver waar een water orgel keer op keer begint op populaire muziek. Zo leuk want deze week hebben wij al “Sweet Caroline” (sorry Caroline) in de auto op staan (wel de hippe feest versie) en die wordt dan luidkeels meegezongen. En die werd nu ook gebruikt! Ge-Wel-Dig!



Rond een uur of 15:30 trokken er een paar flinke wolken voor de zon en ik zei nog tegen Kenneth dat het wel even prettig aanvoelde dat de zon even bedekt was. Dat is me nu met klem aangeraden om dit niet meer hardop te zeggen want nog geen 10 minuten kwam de eerste flits en hadden we te maken met onze eerste op de dag regen/onweersbui. Het heeft al één keer eerder in Washington geregend maar toen waren we al thuis in bed. Nu was het “Het spreekwoordelijke buitje voor de stof” en na een half uurtje was het weer droog. We zijn de ene winkel na de andere winkel ingeschoten en 2 dames konden het natuurlijk niet laten om weer even te dansen in de regen.



We gingen een beetje betijds eten en dit keer hadden we daar het Paula Deens familie restaurant voor uitgekozen. Dat was ook een super ervaring. Je besteld 2 of 3 hoofdgerechten met daarbij 3 of 4 sidedishes. Die komen dan in grote schalen op tafel met lege borden en kan je alles samen delen en opscheppen. Natuurlijk hadden we weer een familieberaad hiervoor nodig want voordat je drie hoofdgerechten kan uitkiezen met daarbij 4 sidedishes ben je alweer een tijdje verder. Het was weer alle veren glad strijken en voordat je tot een gezamenlijk besluit kan komen heb je eerst in jezelf tot 100 geteld, daarna vriendelijk doch dringend verzocht aan dees of geen om open te staan voor andere hun ideeën, chanteren, omkopen, bedreigen…… en toen konden we het aan onze allervriendelijkste serveerster vertellen wat we hadden uitgekozen. Die zorgde er ook voor dat als ons glas voor 1/5 deel leeg dreigde te raken  (die trouwens ook goed dienst zou kunnen doen als bloemenvaas voor een middelgroot boeket) ze die direct weer kwam aanvullen. Het was echt niet te doen om daar tegenin te drinken. Maar het eten was echt heerlijk. Na het eten gingen we naar het hotel.






Maar eerst nog even naar het Hard Rock (Ja die hebben ze hier ook!) en is er weer een glas en pin in ons bezit. De keuze voor de pin was niet echt reuze maar ik heb mijn best gedaan.



Toen met gierende banden naar onze slaapplek. Het KERSTHOTEL!!!!! Hoe fantastisch is het om vannacht onder een kerstboom(pje) te slapen!!! Ik ben zo in mijn sas. Mijn kerstmeter slaat helemaal op tilt. Kerst in juli is echt een cadeautje. En die bomen zijn zo mooi en alles is zo mooi versiert. 




Alles staat in het teken van de kerstman. Noordpool communiceert met Zuidpool voor de aanvulling van de handdoeken (we hadden er weer één te kort) en die wordt dan als de wiedeweerga geleverd. Ze halen je nog net niet in bij de lift. Het is me nog net gelukt om weer opgeruimde foto's voor elkaar te krijgen maar deze kamer is iets kleiner dan die van gisteren dus het was een beetje passen en meten.



Vanavond konden de meiden bij het buitenzwembad de film “Home Alone” komen kijken met gratis popcorn. Daar hebben de jongste 2 gebruik van gemaakt. Yentle is samen met Kenneth nog een keertje naar de Alpine coaster gegaan om de berg nog een keer in het donker af te dalen. Ze hebben die baan dan helemaal met gekleurd licht verlicht.



Ik ben thuisgebleven want ik verlangde echt naar een tijdje alleen tijd, lekker even niemand aan mijn hoofd. Haren wassen, nagels verzorgen. Gewoon even me-time. Foto’s verzamelen, filmpjes verzamelen. Het was wel even goed zo.

Solange heeft weer haar best gedaan op het filmpje maar om eerlijk te zijn waren er vandaag te veel leuke dingen om het allemaal in 15 seconden te kunnen laten zien en TikTok geeft nu eenmaal niet meer seconden. Jammer en helaas.



Goedemorgen iedereen!!


14 opmerkingen:

  1. WAt een heerlijke dag, dit is wel iets om te onthouden. Ik kan me voorstellen dat jullie hier nog wel langer hadden willen blijven, maar er komen nog genoeg mooie dingen aan, daat weet ik zeker.
    Ik had Solange d'r gezicht wel willen zien bij de extra zure snoepjes hahaha, gelukkig weet mams er ook wel raad mee, dus ik denk dat ze wel zijn opgekomen;-)
    Thanks weer voor het bezoek aan het HRC, jullie zijn schatten (maar dat wist je al).
    Dikke kus en Have Fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke gave amazing dag! Allemaal gave dingen en soms zijn plaatsen ineens leuker dan dat je er van te voren op had gerekend. Een kerst hotel wist niet eens dat het bestond haha! Veel plezier weer vandaag en bedankt voor het leuke blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige dag hebben jullie gehad zeg met kerstwinkel en het Hotel,nu wou ik dat ik er bij was hahaha. Maar met die autootjes had ik niet mee gedaan,maar mooi dat jullie het zo naar je zin hebben gehad,en ik kan me indenken hoor schat dat je even alleen wou zijn na zo`n dag.Dit is een dag die je niet zo snel vergeet denk ik.En Solange doet het ook goed hoor met haar filmpjes,nou schatten een dikke kus van jullie Opa en Oma en jullie een dikke kus van ons en een hele dikke knuffel van Pipelijntje.Doei lief kijk uit op de weg xxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gave dag en wat een hotel.
    Daar zou ik ook wel een keer willen slapen.
    Er zit zeker goud in die ornamenten?
    Heel herkenbaar trouwens, dat gladstrijken van die veren. De eerste keer zonder is een verademing maar het is af en toe ook nog wel heel erg leuk om met z’n allen te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit was een paradijselijke dag voor je, geweldig alles Kerst. Dat had je echt nodig want ik bewonder je engelen geduld met die drie tiener meiden met hun eigen willetje, maar wel super gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik dacht dat wij daar patent op hadden, overleggen, tot 100 tellen en glad strijken 😂
    Maar wat een super dag, jammer dat veel dingen zo duur zijn en dan x5 voor jullie 😅
    Benieuwd of jullie lekker geslapen hebben in het xmas hotel.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat lijkt mij het ook ontzettend leuk daar, genoeg te doen en ja keuzes maken , daar bestaat het hele leven uit.
    Je was helemaal in je element met al die kerstsferen, geweldig dat hotel! en wat een prijzen zeg die ornaments.
    leuk die bobbahn. geweldig om te doen met je gezin!
    dit was alweer een topdag! mooie dag morgen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een super dag was dit, ik zou bijna zeggen dat jullie sportfanaten zijn vandaag, vandaag dan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, wat hebben jullie veel in éen dag gedaan. Zo grappig te zien dat jullie Gatlinburg en Pigeon Forge zo anders hebben beleefd dan wij. Top dat jullie zo genoten hebben. En met dat overleggen en de uiteindelijke keuze is het helemaal goed gekomen, ik zie allemaal blije gezichten. En dat kersthotel, dat dat überhaupt bestaat, ha ha. Jullie hebben vast als engeltjes geslapen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En ik maar denken zo heeft het kerst hotel gemist. Maar nee hoor, jullie hebben er gewoon geslapen SUPER 🎄. En inderdaad wat een dag. Kan mee voorstellen dat je dan even “me” time nodig heb. Maar een mooie herinnering aan deze dag rijker!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou, jullie konden helemaal los vandaag, en jij helemaal met dat kerstgebeuren, een kersthotel, dat dat ook nog bestaat!
    En wat zullen er een compromissen gesloten worden bij jullie zeg. Dat is dan weer het voordeel van alleen reizen, alleen maar rekening houden met mezelf :-)
    Fijn dat je gisteravond ook even me time hebt gepakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Kunnen we Kerst hier ook niet eerder introduceren qua aankleding?! Echt zo leuk, mij heb je! Kan me voorstellen dat je daar heeeeel blij van wordt en ach...zolang je blijft dreigen en chanteren komt het altijd goed! Mama's wil blijft wet, whoehahahahaha! Jinglebells all the way, whoopwhoop!

    Kus voor nu xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohh Petra gaat Gatlinburg en Pigeon Forge helemaal geweldig vinden :-)

    BeantwoordenVerwijderen